7/21/2013

A nagy Buddhánál...

Ma Leshanba utaztunk tömegközlekedéssel megnézni a 71 m magas ülő Buddhát, ami a folyóra néz rengeteg éve és egykedvűen viseli a borzalmas tömeget, azt, hogy naponta fél Kína ott áll kilométeres kígyózó sorokban, hogy aztán leküzdje magát a szűk lépcsőkön, bámulva a hatalmas, kőfalba vésett testet, a kissé kockoid fejet és az óriásvégtagokat, no meg szemben a folyót, három is találkozik itt, és a meredek falat a kis barlangokkal a Buddha mellett.

A többiek az olcsóbbik jegyet vették, én persze a drágát, a mindenmegnézőset. Nem volt rossz a parknak a pluszpénzért látogatható része sem, bár a szobrok elég műmájerek, de a barlangok nagyon jók, és itt látható egy óriás fekvő Buddha is. Azért igyekeztem elég hamar átmenni a főlátványossághoz, mert éreztem, hogy elég kevés az idő és már megint kínai léptékű parkkal van dolgunk. Lehetett is szteppelni elég rendesen. A nagy Buddhánál aztán találkoztam Zsuzsával, és együtt néztük meg, immár szakértő szemmel, hogy minden kellék helyén van-e, ahogy az egy kínai kertben kell. Hát bizony a kert nagyon rendben volt. Elképesztően szépek ezek a terek. Minden kis egység egészen más és mégis azonos hangulatú, esztétikus, megunhatatlan.

Nem is értem, hogy a ma látható kínaiak, hogy tudtak zömükben ilyen kulturális siklórepülést előadni, mint ami úgy általában percenként arcul csap. Vagy Li Tai Po idejében is a többség ordítva beszélt, szemetelt, nyíltan túrta az orrát, nagyokat krákogott és csulázott, ízléstelen és igénytelen anyagból készült ruhát hordott? Mert most ez a jellemző. No meg az elképesztő kommunikációs szakadék, ami köztünk van.

Sietni akartunk vissza a buszpályaudvarra, és hát a busz, ami egyébként kereng a városban, mint gólyafos a levegőben, csak nem jött, és három taxisnak is próbáltuk elmagyarázni, hogy a buszpályaudvarra szeretnénk menni, hogy aztán folytassuk utunkat tovább Emei shan felé. Csináltunk mi mindent, az a szó, hogy bus meg station, de az Emei shan se kapcsolta fel a pilácsot a fejükben, ill. az egyik taxis az Emei Shanra reagált, de úgy értette, hogy azt akarjuk, hogy ő vigyen el oda bennünket. Akkor még nem tudtuk, hogy úgyis taxi lesz belőle. A Picasso kalandjai c. film ugrott be megint, mikor vizet keresnek, és a helyiek csak nagy sokára értik meg, hogy "aqua", és erre a válasz: ááá, aqua? No. De itt a felismerésig se sikerült eljutni. Totyi buszokat rajzolt nekik, mutattuk a buszjegyünket, még börrögtem is nekik, de semmi.

Aztán jött végre egy busz, és fejenként egy jüanért vagy háromnegyed órát furikáztunk vele a buszpályaudvarig. Már gyanúsan nyugodt volt a hely, de taxisok még fuvarra lestek. Mikor az egyikük felajánlotta, hogy 100.-ért elvisz Emei Shanra, elég gyorsan leokéztam. Busszal négyünknek drágább lett volna. A chengdui szállásról vittem magammal pár itteni hostelcímet és a taxis egyenesen odavitt bennünket. úri szobát kaptunk fejenként 2000 ft-nak megfelelő jüanért. Nagy, tiszta, wifis, elegáns. Ezt a posztot az óriáságyból írom, jól betakarózva, mert az egésznapi izzadást nem csak lemosni kellett, de jó lenne száraznak maradni.

Holnap a hőséggel kevesebb bajunk lesz, mert felmegyünk kicsit túrázni a 3000 m magas szenthegyre, Emei-re.

Kuti írta...

Leshanban mi is majdnem elvesztünk, befele vagy egy órát bolyongtunk egy helyi kis busszal tele bámuló kínaival, visszafelé pedig már én sem tudom, hogy milyen csoda folytán értünk vissza Chengduba

Nagy Erzsébet honlapja írta...

Hehe, hát igen, itt a kishelyek is nagyok.