A vonatok teljesen rendben lennének, ha nem vezettek volna
be pár totál hülye intézkedést, úgy mint, hogy Pekingben egyetlen ablaknál
szolgálnak ki külföldieket, de persze itt kb. háromszavas angol szókincsük van. Iszonyat
sok adminisztrációval megy a jegyeladás. Kell hozzá útlevél, és annak a számát
nyomják rá a jegyre. Olyan sokáig tart az egész, hogy már nekünk kínos. Először
a Zsuzsa ráadásul a sárga kilépőkártyáját is az útlevelében hagyta, ami persze
kiesett, és a nő, aki kb. fél óra hosszat intézte a jegyünket, még vagy tíz
percig mászott az asztal alatt és kereste a kártyát. Nagy nehezen meglett, de
addigra már Szöulig ért a sor.
Az állomásra nem lehet ám csak úgy bemenni, ill.
a jegyeladós részre igen, de ahonnan a vonatok indulnak, csak jeggyel lehet
bemenni. Ellenőrzik, aztán csomagszkennelés, mágneskapu és utána bazi nagy váróterem.
A kivetítőn olvastuk, hogy a vonatunk a 2-es vágányról indul, de kissé fura
volt, hogy a kettesnél alig álltak és az ajtó le volt lakatolva. Egyszer csak látom
ám, hogy hátul baromi nagy tömeg, a mi vonatunk száma van felírva. Nosza,
odavonszolódtunk, és csak vártunk, vártunk, a tömeg nőttön nőtt, és csak nem
nyitották ki a vágányok felé azt a rühes ajtót. Persze egyszer ennek is eljött
az ideje, pont amikor már indulni kellett volna a vonatnak. Akkor indult meg a
mindent elsodró tömeg, és ömlött be a vagonokba.
Peking és Datong között nem kaptunk hálókocsit, csak ún. hard
seat-et. Hát ezekez a szíteken tényleg baromi hard ülni. Három hely van egy
sorban, ami még elmegy, de a helyi erőknek még ezekre a helyekre se mindig van
jegyük, hanem vagy állnak egész éjjel, vagy kis sámlin ücsörögnek az ülések között.
Rémséges itt utazni, de egyszer ki kellett próbálni (uhh pár megálló is elég
lett volna).
Ennél sokkal jobb a hard sleeper, amihez először Datong és
Xi'an kött volt szerencsénk. Itt a vagonba szálláskor valami misztikus oknál
fogva oda kell adnunk a jegyünket a kalauznak és ő ad helyette egy viseltes kártyát,
majd pedig az út végén a kártyát beszedi, és visszaadja a jegyet. A jegyet közben
végig meg kell őrizni, mert a kijáratnál is olykor ellenőrzik.
A hard sleeper kicsit hasonlít az indiaihoz, azzal a különbséggel,
hogy itt kisebb a hely (keskenyebb a kocsi) és fixek az ülések, ill fekvõhelyek.
Az jár tehát jól, aki az alsó vagy legfeljebb a középső szinten van, de legjobb
tényleg az alsó, mert az végig a helyén marad, csak éppen a középsővel meg a
felsővel kell osztozkodni a helyen lefekvésig, mivel a többiek nem tudnak ülni
a saját helyükön. A vagon másik oldalán csk leülős helyek vannak meg kis
asztalok a "hazátlan" középső- és felsőágyasoknak arra az esetre, ha
az alsón fekvő még nem kelt fel, de ők szabadulnának már fekvő börtönükből. A sleepereken
kaja- és italárusok is járkálnak. A wc ugyan pottyantós, de rendes ( az út végére
már jól összetojták). Adnak lepedőt, párnát és paplant is. Összességében a hard
sleeper ellen nem lehet kifogás, a soft sleepert pedig majd Guillin és Chengdu
között fogjuk kipróbálni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése