7/30/2013

Everest BC

Igen, vége megérkeztünk az Everest alaptáborba. Reggel megérkezett a guide-unk, akit egyezményesen csak köcsögnek vagy kisköcsögnek hívunk, olyan 9 óra felé, hogy beszélt a főnökével, aki azt javasolta, hogy menjünk a Tashilunpo kolostorba, mert az híres - na, tényleg hülyén haltunk volna meg, ha ezt nem mondja - és ő majd a bejáratnál vár 10-től, mert addig elintézi a papírügyeket. Mondjuk én is ilyesmit mondtam neki, konkrétan, hogy mikor láthatjuk a shigatsei, pancsenláma kolostort, amire akkor azt merészelte mondani a bunkaja, hogy nincs is. Én sajnos tudtam, hogy itt van a mindenkori pancsenláma székhelye, ezért hát nem nagyon értettem, hogy miért kell nekünk várni, hogy ő intézkedjen. Ezek szerint a főnöke levághatta, hogy mi a bajunk, és kioktatta ezt az agyhalottat, akit egészúton úgy cipelünk, mint floki a rongyot, valójában semmi hasznát nem vesszük.

Egyedül mentem a kolostorba, és megnéztem mindent, amit kb 3.óra alatt meg lehetett, aztán húztam ki várni a köcsögéket (ez a megjelölés semmiféle kapcsolatban sincs a nemi identitásával és irányultságával, mert az nem is érdekel bennünket), akik persze késve érkeztek, vagy 20percet vártam rájuk potyára. Azért készültem a kolostorból, így a számomra fontos helyiségek nagy részét megnéztem, de azért persze szívesen maradtam volna még.
Utána felszedtük a többieket, és elég későn, 11 után indultunk utunkra. Mondtam a semmitérő hülyegyereknek, hogy mivel több mint 300km áll előttünk, jó lenne igyekezni, nem éttermezni órákig, de persze mintha a falnak beszéltem volna. Szerettük volna még ma közelről látni a z Everestet, szerintem ez jogos igény, ha amúgy a csillióba kerülő programunkban is ez van.



Először klassz, aztán marhára zötyögős úton haladtunk. A végén Totyi fel is lázadt, hogy ő nem ül tovább hátul, ezért a semmirekellő került oda, akit tényleg nem tudom, miért kell magunkkal vonszolni, mert semmiféle információval nem szolgál, amit az úttal kapcsolatban intézni kell, az a sofőr egyedül csinálja. Ő sem gyakorlott ezért időnként elszúrta az irányt, meg a köcsög azt sem tudta, hogy hol kell venni az Everest-bc jegyet, amiről kiderítettem, hogy nem 300-ba kerül, ahogy először mondta, hanem csak 180-ba, amit ma reggel szintén már így mondott (tehát már csak ezért megérte vele balhézni), ezért vissza kellett fordulnunk Tingribe. Mikor - már jeggyel - visszamentünk a checkpointhoz, a sofőr intézkedett, hogy ugyanoda álljunk vissza a sorba, ahonnan eljöttünk, szóval, ő legalább kicsit feltalálta magát. 
Aztán a két arc lazán megállt egy órára kajálni. Tök hiába mondtam nekik, hogy talán inkább kéne venni kaját és igyekezni kellene, hogy még lássunk valamit. Ezek leszarták, ahogy nagyjából mindent, és beültek zabálni egy pukkant helyre, ahol egyébként egy teázóban 20 Jüanért akartak nekem teát adni. Naná, hogy elküldtem őket, ahova valók az ilyen rablók. Ezek a népek kben baromi tahók. Itt a basecamp-ben lévő sátras szállásunkon baromira nem érdekli őket, hogy tőlünk hárman már alszanak. Most is bejött egy kisebb tibeti csoport és itt lazáznak, hangosan pofáznak, söröznek, és cigiznek. Tudnám őket ez utóbbiért kivágni a büdös francba.

Jó későn értünk az alaptáborba, pont az az egy óra hiányzott nagyon, hogy még ma elmenjünk oda, ahonnan az Everest jól látszik. De legalább nem merte a kisköcsög megkockáztatni, hogy nem szerez szállást. Tegnap a bunkózása után én is írtam egy helyre, hogy ne maradjunk fedél nélkül, de szerencsére a fószer mialatt mentünk az alaptáborba, szólt valakinek, hogy intézkedjen foglalásügyileg. Tibetiül ment a duma, de azért lehetett érteni.
Útközben tiszta idő volt és szerencsére láttuk az Everestet és a többi, környezetében lévő 8 ezrest is. Mikor nagy nehezen minden chekpointon átjutottunk - a hülye köcsög még véletlenül sem mondta, hogy egyenesen a Bc-be visz, mi több, arra se mondott először semmit, hogy nem mindenki akar az alaptáborba menni, nem is tudom, mi lett volna, ha kötöttük volna az ebet a karóhoz.

Naszóval megérkeztünk fél9 felé az alaptáborba, mikor megkérdeztem, hogy úgy mégis hogy is látunk most már bármit is. Ekkor jött a kisköcsögtől a szokásos paraszt válasz, hogy azt csinálunk, amit akarunk, kisbusz már nincs, amúgy meg nincs késő, mert itt fenn hegyen sokára sötétedik. És ez igaz is, pont az az egy óra hiányzott nekünk, hogy megjárjuk az utat az alaptábor és az everestnézős hely között. Mikor visszamentünk a táborba, Zsuzsa, aki már korábban visszafordult, mondta, hogy a kisköcsög időközben módosított, és azt ígérte, hogy holnap busszal vagy gyalog eljutunk az everestes ponthoz. Gondolom, az hatott, hogy megkérdeztem, hogy mint guide azon kívül, hogy elbassza a programunkat, ugyan mit intéz itt. Na, de minden nap balhézni kell? Ez egy kicsit fárasztó. Sajnos ebből nem hogy borravaló nem lesz, de még minden létező utazós oldalon megírom a véleményemet. Gondolom, a kínai partnerük sem fog ennek örülni.

A sátor kben tök rendben lenne, nagyon pofás és mivel jakszarral fűtenek, nem is nagyon hideg, csak éppen akkora parasztok a helyiek is, meg  a sofőrünk és a guidunk is, hogy hangosan buliznak, zenélnek a telefonjukkal, pofáznak, miközben a Zsusza és Totyiék lefeküdtek aludni. Szóltam is nekik, de csak kicsit halkítottak, de maradt a dzsumbuj. Mivel két fickó van a sátorban, a sofőr és a guide, úgy látom, az alaptábor összes süldő lánya itt sündörög. Remélem, nem most fognak a szemem láttára összefeküdni velük.
A szállás fejenként 80 egységért  van, a teáért termoszonként 30-at kérnek (rablás), a sör 10  jüan, a kaják 25 körül. Lehúzós, de nem annyira, mint a falu, ahol megálltak zabálni, és ahol egy csésze teát akartak nekem 20 jüanért (740 Ft-ért) adni. Na, ott is hagytam őket, és hiába kiabáltak utánam, hogy sorry, sorry.

Az alaptáborban borzalmas a wc. A háziasszonyunk velem jött, mikor kérdeztem, hogy hol van, és bemutatta, hogy ő mellé pisál. Hát ekkor én is lekapcsoltam a fejlámpámat, és elintéztem a dolgot kívül.. Aztán igényem támadt kezet mosni, ekkor a sátor konyhájában egy műanyag lavorban löttyintettek nekem vizet. Hálából a gazdaasszony kapott a palmolive tusfürdőmből a kezére.


Időközben elcsendesedett a banda, mindenki vízszintesen, úgyhogy én is felfüggesztem magamat, és bebújok a paplan alá. Most derül ki, hogy 5200 m körüli magasságban milyen lesz az alvás. Good night!

Nincsenek megjegyzések: