7/24/2014

Újra a Zöld túrán

Újra a Zöld túrán... Három éve már végigjártuk ezt a túrát, de nagyon tetszett, úgyhogy újráztunk. Ez méltán a legnépszerûbb túra itt, földalatti várossal, Ihlara völggyel, kolostorokkal. A részletekért a green tour és Göreme szavakat kell a gugglinak megadni és dõl az információ. Kissé hullafáradt vagyok a sok nemalvástól, mert itt ha az ember nem akar sokat várni a fürdõszobára, korán kell kelni. Én már kétszer is úgy jártam, hogy elõttem a koreai alattunk lakó tojta tele az egyetlen vécét, és a kis luknak nincs szellõzõje. Ez amúgy az egyetlen mosdó és zuhany is egyben, ami frankón a konyhába nyílik. Ez egyúttal a recepció is. Tehát a konyha, nem a vizesblokk, ha félreérthetõ volnék. Nem ötcsillagos a szállás, meg kissé kínos ez a shared bathroom, ami engem nem szokott zavarni, de ez kissé durva, hogy egy van mindenbõl, és az is voltaképpen személyzeti. Dehát ezt ki tudta. Ha elmegyünk, azért sokan meg fogják tudni, mert megírom az utazós oldalakra, tripadvisorba, bookingba, mindenhova. Az Ihlara völgy kissé hasonlít a Mecseken az Óbánya-Kisújbánya közti szakaszra, csak itt van még kanyon, barlangtemplom is, de hangulatában van valami hasonlóság. Imádom.a.földakatti városokban bolyongást. Idén, úgy néz ki, kettôhöz is lesz szerencsénk, ebbõl az egyikben még nem jártunk. Elvittek bennünket a szokásos ónixüzem-látogatásra, ahol a találós kérdésre kapásból kiválasztottam a hamisköves nyakláncot. Ez is mutatja, hogy hülyeség nekem rászokni a drága ékszerekre. Különben sem tetszett semmi, fõképpen nem a színváltós, franctuggyamilyen csillavilla gyûrûk. Egy hányadék nekem a csicsa nyaklánc, de a legtõbb faragott állat is. A többiek se nagyon vásároltak, szóval ez nem volt a boltosoknak valamai jó kör. Pedig tartottak bemutatót, végigsimogattatták velünk a frissencsiszolt ónixtojást, de senki nem kapott gusztust rá valahogy. A csoport igen vegyes volt, legtöbben olaszok, de volt Usában êlõ két kínai, szintén Usába települt török apa és fia, új zélandiak, meg a fene tudja. Rendesek voltak, mert nem szóltak be, mikor fölszaladtunk egy helyen az Ihlara tetére megnézni egy másik kolostort is. Mert ugyan a kissé kujonarcú guide-unk - aki amúgy egész mûvelt volt és frakón beszélt angolul - szerintem kb. olyan állásponton volt, mint tegnapi, tahó kollégája, akit végül otthagytunk, vagy azt gondolta, hogy a látogatók vannak olyan véleményen, hogy ha egy kolostort láttak, akkor látták az összeset, szóval lényeg a lényeg, hogy nem akarta felvinni a társaságot, de mondta, hogy felmehetünk, és szépen megvártak pofavágás nélkül. Reméljük, a holnapi túra nem lesz gáz, mert ezt privátban vettük meg, mivel a kéktúrára kevés jelentkezõ van, csak ínyenceknek és hosszabban itt tartózkodóknak való. Ez lesz holnap, és még meglátom, hogy felrugdossam-e magam majd az uccsó napon egy kis hõlégballon-túrára.

zebrina írta...

Aha, ismerős a téma. Elég gyakran megfordulok mindenféle koleszokban itthon, most július elején is voltam egy középiskolai koleszban, ahol 1 wc jutott 9 emberre. Szerencsére a fürdőszobát nem kötötték össze a wc-vel, de abból is 1 db jutott ugyanannyi főre. Mi csak egy hétig voltunk ott, de a középsulisok éveket töltenek ilyen körülmények között és nem csak ezzel volt probléma. És nem is egyedi eset, a XXI. században! Szégyen. Bocs, csak eszembe jutott és nagyon fel vagyok háborodva. Kezdenek az indiai szállásaink felértékelődni ezekkel a magyar koleszokkal szemben, röhejes.

Nagy Erzsébet honlapja írta...

Hát igen. Nagyon durva. Szegény srácok, akik egész évben így élnek. Itt megazt tartom gáznak, hogy a személyzeti mosdót van pofájuk shared bathroomnak nevezni. Az embernek ott kell várni, ahol reggeliznek, meg ügyintéznek. Nagyon gáz. De legalább könnyebblesz itthagyni ezta frankó helyet. Amúgy a kilátás nálink a legjobb, meg a kinti elfekvô is, a szoba se pudvás.