7/08/2012

Vang Vieng, Laosz vigalmi negyede

Reggel iszonyat monszunesõre ébredtünk. Próbáltuk ismételgetni, amit István koolégánktól hallottunk, nevezetesen, hogy olyan, hogy monszun, nincs is, az a mi kitalációnk, hogy idõnként télen is lelépjünk Ázsiába. De hiába, csak szakadt az esõ, folyók alakultak ki hirtelen és mi ilyen körülmények között szálltunk csomagokkal és rém udvarias koreaiakkal nagytuktukba, ami elvitt bennünket a VIP buszhoz. Szóval VIP utaskénk zúdultunk Vang Viengbe több nagytuktuknyi turisnyávall együtt. Megállapítottuk, hogy Laosz földrajzilag sokkal változatosabb és szebb, mint Thaiföld. Egészen magas sziklás hegyek, igazi vízesések és nem vízfolyások, valódi dzsungel és nem termesztett erdõ, na meg rengeteg festõi rízsföld figyelt be a csipkésfüggönyös buszablakon. A VIP busz annyira azért nem volt elõkelõ, hogy az ajtaja becsukódott volna, de volt egy gyerek, akinek az volt a feladata, bogy ki-be hajtogatta és útközbe tán fogta is. Végül némi késéssel, de lerobbanás nélkül megérkeztünk VangViengbe. Festôi a kis hely, fantasztikus hegyekkel körülvéve. A nagytuktuk ingyen vitt be bennünket a városba és ugyan az LP-bõl kinéztünk egy helyet, mégis elfogadtuk azt a szállást,amibe szinte belelógott a tuktuk orra, mert nem drága, minden van benne és a centrumban van. Kben is,pár éjszakára tökmindegy, hol vagyunk. Ennek a neve is jól megjegyezhetõ a szintén tépõs hely, az indiai Manali után, merthogy ez meg Malany. Vang Vieng a cuccosok és bulizók vámszabadterülete.Van itt fû, csodagomba, ópium, úgy tûnik nagykából erre van rárepülve a sok magatehetetlen fiatal és a néhány, Iggy Popra erôsen hasonlító öreg punk és hippi. Keretes párnás ücsörgõs-fekvõs csapszékkel van tele a város, a folyóparton transzzenére megy a tépés és ugrabugra. Hiába, itt nem viccelnek, ha az agy eldobásáról van szó. itt mintha felfüggesztették volna népi Laosz állami szigorát. Ez itt egy hedonista városállam,ahol alap a lazulás és a hûlyeség. 30 éve lehet,hogy azt mondtam volna, hogy köszi, megérkeztem, maradok. Bár 30 éve ez a hely tán csak egy festõi helyen lévõ buszmegálló volt. A kiülõs bulihelyek mellett azért megnéztük a helyi gompákat is. Háttérben a szürreál hegyekkel nagyon ott volt minden látványilag Hogy ne csak a rizs növését hallgassuk - az LP szerint azt kell Laoszban tenni - begizettünk holnapra egy egésznapos kalandra barlangnézéssel, gumibelsõn a Mekong gyorsfolyású mellékágág sofrôdással vízbeugrálgatással és kajakozással. Remélem, túlélhetô lesz.ja, és még annyit, hogy ezt a posztot az ágy ban írom, ugyanis a szobánkat csakegy elfüggönyözött ablak választja el a recepciótól, a szobában is van wifi.

sioppeia írta...

Luang Prbangban menjetek el a piacra reggel, és ha megtaláljátok a főutca melletti kisutcában a kerti kifőzdében isteni egytálételt lehet kapni! A Puszi hegy nem nagy szám, bár a szerzetes iskolákba kis szerencsével benézhettek. A légies bambuszhidak valamelyikén sétáljatok, meg a Budha temetőbe is érdemes kihajózni! A közelben több szép vízesés is van: "Luang Prabangból elmentünk a Smaragd Vízeséshez (Tat Kuang Si) az embereket felmászattam a vízesés tetejére, onnan néztük a dzsungelbe zúduló víztömeget. Lefelé a másik oldalon mentünk, de 5 éve láttam egy helyet, ahol előttem ment be néhány srác az ösvényen. Megtaláltam most is. Eleinte ösvény, majd a lezúduló víztömegen kellett felkapaszkodni és utána megérkeztünk egy természetes medencéhez és körülöttünk mindenfelé vízesések."
További szép napokat!!!

Nagy Erzsébet honlapja írta...

Uhh nem semmi. Köszi.

zebrina írta...

Tudnék enni egy olyan banános izét.

Nagy Erzsébet honlapja írta...

A tésztája nem volt nagyon jó.