8/11/2013

utolsó órák Delhiben

Már igencsak az utolsójat rúgjuk. Már pár nap, és vége a nagyutazásnak. Várom is, meg nem is. Az utóbbi a várható súlyos tanév miatt. Reggel a szállásunk melletti új helyen,.a Kathmandu cadéban reggeliztünk, aztán metróval mentünk kormányzati negyedbe. A minisztériumoknál fogtunk.egy taxist,.aki 20 rúpiáért elbott bennünket a Modern Mûvészeti Múzeumba, ahol már jártunk ugyan, de csak kutuafuttában, ezért volt rá igényünk, hogy újra megnézzük. A Jaipur house ahogy múltkor is, megint zárva volt. Eszméletlenül jó az anyaga ennek.a.múzeumnak. Amrita Sher-Gil festményei, Tagoréék képei kiragyognak a többi közül. szívesen megvettem volna.az.Amrita festészetérõl.szóló kétkötetes munkát, de.l óriások a könyvek, shipping pedig nincs. A riksás természetesen azért ilyen olcsó, mert megígértük neki, hogy megyünk vele mallba, méregdrága bevásárlóközpontba, ami voltaképpen egy nagy kézmûves és antikáruval foglalkozó üzlet.Van itt minden, papírmasé kasmíri doboz, nepáli kendõ és indiai mindenféle anyag, faragvány, ékszer és hozzá hideg, mint a fridzsiderben. Nem vettünk semmit. de jól.elbeszélgettünk Kasmírról az árussal, aki onnan származik. Nagyon szeretné, ha Kasmír függetlenné válna, mert tudna lêtezni szerinte az ott megtermelt javakkal. Ha õ mondja, biztos így is van. A modern múzejmtól gyalog mentünk át az India kapuhoz, amit most elzártak a látogatók.elõl, és még homokzsákokkal körbefogott, lövésreálló puskás ember is védtenaz ojjektumot. Állîtólag azért kell mindez, mert hamarisan itt van a függetlenség napja, és akkor vannak olyanok, akiknek merényelhetnékjük támad. Na, mindegy, innen visszabaktattunk a metróig a szép füvö, és Paharganjban megettük utolsó vacsiránkat Delhiben, a Lord Krisna szálloda Everest roof topján. Már megint a bucsukaját, Stroganov csirkét kértwm, felfüggesztve a madárinfluenza miatti aggodalmamat. Ezután Zsuzsa elköltötte a maradék rúpiájat én meg fotózgattam még kicsit, aztán feljöttünk pakolni, mert éjjel 1-kor indulás a reptérre.

Kuti írta...

Moziban nem is voltatok?

zebrina írta...

Jáj, éppen most akartam javasolni az Ajay földszinti kávézóját: tejeskávé és európai típusú péksütik, nyámm, az indiai kajától megfáradt gyomornak kész felüdülés!

Nagy Erzsébet honlapja írta...

Hello, jaja tudom én azt, voltunk sokszor :))

Dehogy voltunk, utálom.az indiai filmeket. Amúgy a tetõtéren állandóan az mênt.

azóta megrendeltem a kétkötetes óriás Amrita-könyvet. Szuper.