7/30/2010

Ma meg tenger, de holnap mar Bangkok

Ma meg a szokasos tengerpartozas volt, de mar kezdtunk tajekozodni, hogy hol van a vasutallomas, merthogy elhataroztuk, hogy vonattal megyunk Bangkokba. Nemcsak azert, mert nagysagrendekkel olcsobb, mint a busz, vagy a taxi, hanem, hogy lassuk, hogy milyen is az (allitolag jo). Na, ki is neztem a neten, hogy van Pattayan es Jomtienben is allomas, meg azt is, hogy hol van kb. Gondoltuk, nem lesz nagy kaland megtalalni a kisebb, Jomtien-i palyaudvart, de tevedtunk. Egy taxis utakat arulo bodeban megkerdeztuk, hogy merre menjunk. Intett, a no, hogy forduljunk be a mellettunk levo utcaba es ott lesz a vegen. Na, latszott is mar messze valami nagyobb epulet, gondoltam, meg is lett, amit kerestunk, de nem. A vasarcsarnok lett meg. Vettunk is rogton par egzotikus gyumolcsot potom aron, es mentunk mindenfele helyre tovabb kerdezoskodni. Eloszor egy irodaba, ahol utazasokat adnak el. Ott a no szerint nincs Pattayanak es Jomtiennek vasutallomasa. Na, menjunk a patikaba, ott megiscsak iskolazott emberek dolgoznak, mondtam Zsuzsanak, es mentunk. A patikus eloszor is nem ertette azt a szot, hogy "train". Sihuhu, probalkoztam, meg mutattam is, aztan fujtatas kozben eszembe jutott, hogy itt tan nem voltak gozosok, es eleve modern vonatokkal indult a tortenet, igy hat hogy tudna, hogy mit akarok neki szimbolizalni, ugye. Akkor mutattam, hogy sin ket vas ize, rajta gurul kocsi, megy bangkokba, meg ilyenek, zummm.... s..... probaltam a skytraint utanozni, de hiaba. A Picasso kalandjai c. alapmu jutott eszembe, mikor vizet akarnak szerezni (aqua? aaaa, aqua, no). Na, lassan levagta a no, hogy a vasutat keressuk, de sajjjnos nem tudta, hogy hol a palyaudvar. Nem tudtak a piaci kofak se. Fura egy csapat. Olyan valahogy, mintha a lakossag nagy resze le lenne irdatlanul lassulva. Csoda, hogy megis minden lathatoan mukodik. Itt is ugy van, hogy kettonel tobb informacio mar sok. Lassan kell beszelni, es adagolni az infokat, nehogy interferaljanak az agyhullamok. Az allomasrol azert akkor mar mindenki tudni velte, hogy van, mikor bemondtam, amit valahol olvastam a neten, hogy a Soi Contry Clubnal van. Hiaba, egy Country Club mar iszonyat fontos itt. Na, lenyeg, hogy a sok kerdezgetes, meg a vegre megszerzett terkep (azt se konnyu szerezni, bar egy helyen, mikor este tenferegtem, meg ki volt rakva az utcara) alapjan kitalaltam a menetrendet. Az olcso varosi taxival megyunk be Pattaya kozpontjaba, es onnan a kb. 1 km-es tavot csak sikerul lekuzdeni valahol olcso penzert. Akkor a pattaytai allomason leszunk. A Jomtien-i tutti, hogy kozelebb lenne, de nem kiserletezunk vele tovabb, mar csak azert sem, mert a neten levo info szerint nincs az allomas epuleteben penztar, lehet, hogy csak egy bode, ki tudja, es a mellette allok, tan nem is tudjak, hogy az a vasutallomas. Ezeknek a profoknal sose lehet tudni.
Ma napos ido volt es meleg, a tenger meg jobban felmelegedett es kellemesen hullamzott. Estefele kicsit jobban csapkod, amit nagyon szeretek, bar beljebb is jo, ahol fel lehet fekudni a vizre es dobal ossze-vissza.
Egy helyen vagyunk csak most wanted-ok a parton, mert utolag nem voltunk hajlandok
fizetni a nyugagyert, azt elore kell mondani kisapam, mondtam az arcnak es utolag nem lett fizetve egy kanyilo se. Ugy lattuk, hogy mas se fizetett (igaz, ok vettek toluk sort). Igy jar, aki nem tisztazza velunk elore a dolgokat. Utolag ne keregessen penzt, hat nem igaz? Amugy ez a gyakorlat egesz Azsiara jellemzo. Az embert olyan helyzetbe igyekeznek hozni, hogy ne legyen valasztasa. Na, ezzel nalam leverik a poharat.
Ma este egyedul setalgattam, mert a Zsuzsa kidolt, mint a fa, es gondoltam, hogy egyuttal bevasarolok a holnapi utazgatasra. Vettem is valami parizerfelet a kenyerre. Multkor sonkaszeru dolgot vettunk. A penztarnal nyavogott valamit a no, tobbszor rakerdeztem, hogy most akkor mi a baj ezzel a felvagottal. De csak nezett butan es mondta a szokasos, okeoke-t, meg hogy nono problem. Na, de akkor mit nyokogott, kerdeztem egy kurvajaval eppen bevasarlo feher oreg urget, akin latszott, hogy mar nem eloszor jar itt. Vegre kideritette, hogy az van, hogy a felvagottnak kinezo dolgokat meg kene sutni, ezek nyersen nem fogyaszthatok. De jo, reggel, meg tegnap is akkor ilyen sonkaszeruseget ettunk. Nem tunt nyersnek. Ezekbol azt is kinezem, hogy nem tudjak, hogy ezt nyersen is lehet enni. Methogy tenyleg vannak ott valami kolbaszkafelek, amik sutesre vagy fozesre szorulnak, es hat ugye az nagyon is felteheto, hogy nekik az osszes husaru egyremegy.
A monszun eddig kegyes volt hozzank, lekopogom, de eddig meg nem kapott el bennunket durvan. Mikor itt voltam legutobb a netcafeban, leesett egy oriasi adag, de az erkelyek alatt haza tudtam evickelni. Vegig tudtunk angkorozni, es most meg strandolni, hat kell ennel tobb? Valasz: Igen, hogy meg a maradek par napra is jo idonk legyen Bangkokban.

süti, süti...

árus a strandon (fabékát vettünk tőle)


utasok az iránytaxin

Erősen teázunk jomtieni törzshelyünkön (vagy mi van a kannában?)

Nincsenek megjegyzések: